ביטוח דירה או ליתר דיוק ביטוח מבנה למשכנתא

רובנו לא אוהבים להתעסק בנושא הביטוח אנחנו נמנעים במתכוון להתעסק באותיות הקטנות. אחד מהמקרים הכי נפוצים הם במסגרת הביטוח משכנתא. במקרה הזה , הבנק מכריח אותנו לערוך ביטוח חיים וביטוח מבנה (שינהם יחד מהווים ביטוח משכנתא), ומכיוון שהחלק של הביטוח מבנה קטן משמעותית אנו לא מתייחסים אליו ועורכים את הביטוח ישירות דרך הסוכנות ביטוח בבנק בידיעה שאם הבנק ערך את הביטוח הבנק יודע מה הוא עושה.

 

ביטוח מבנה למשכנתא נועד לכסות את עלויות מימון תיקון הנזקים שנגרמו למבנה כתוצאה מרעידת אדמה, פגעי מזג האוויר, שריפה, התפוצצות, נזקי מים ועוד.

 

יש לזכור, ביטוח המבנה שאתם רוכשים לטובת הלוואת המשכנתא, תפקידו לכסות קודם כל את הבנק או כל גוף ממנו קיבלתם את הלוואת המשכנתא; כלומר, במקרה של נזק מהותי למבנה, בעלי הדירה לא מקבלים פיצויים אלא הבנק. סכום הביטוח הוא כגובה ההלוואה. עם זאת, יש פוליסות המאפשרות לבחור סכום ביטוח לפי ערך המבנה, במקרה כזה, זכויות הבנק במקרה של פיצוי הן רק לגובה יתרת ההלוואה.

 

חשוב לדעת כי הבנקים למשכנתאות מוגבלים במכירת ביטוח מבנה והם יכולים להציע לכם רק ביטוח בסיסי, ללא הרחבות חשובות. לרוב, ביטוח מבנה למשכנתא דרך הבנק אינו כולל שני סעיפים חשובים וקריטיים עבורכם – ביטוח צד שלישי וביטוח תכולה.

 

בעוד איבוד התכולה יכול להסב לנו נזק כלכלי, הנזק הינו ידוע וכנראה יעמוד על עשרות אלפי שקלים (תלוי בשווי התכולה. לרוב מי ישי לו ערך רב יותר דואג לבטח את התכולה). לעומת זאת חוסר בביטוח צד ג' יכול לגרום לנזק של מאות אלפי שקלים ואך יותר. רק תחשבו על כך שהבניין נשרף בעקבות שריפה בדירה שלכם, או בנזק של צינור גורם לשיטפון בכל הבניין והשטיח הפרסי היקר של השכן שלכם נהרס. מקרה נפוץ נוסף הינו כי אדם נפצע בדירתכם ומחליט לתבוע אתכם. מקרים כאלו יכולים לגרום לתביעות במיליוני שקלים.

 

אנו בטולי אביטל ממליצים לא לרכוש ביטוח מבנה ללא תוספת של אחריות לצד ג', במידה ותרכשו את התוספת הנ"ל היא צריכה להיות בגבולות אחריות של לפחות 1,000,000 ₪. תוספת זו מעניקה לכם שקט נפשי וכיסוי מיטבי במידה ונגרם נזק לרכוש של אחד השכנים, לדוגמה שריפה ו/או נזילה שהחלה בדירה שלכם והתפשטה לדירתו של השכן שגר בסמיכות אליכם.

 

הכיסוי לצד ג' והכיסוי לביטוח תכולה אינם יקרים אך הכרחיים. רצוי להוסיף כמה שקלים לעלות הפוליסה, ולרכוש גם ביטוח תכולה, גם תימנעו מהוצאות כספיות כבדות במקרה של נזק לרכושכם הפרטי (רהיטים, מוצרי חשמל, כלים סניטריים, פריטי נוי, תכשיטים ועוד).

 

אנו ממליצים לכם, במידה ויש לכם ביטוח דירה שערכתם דרך הבנק, עוד היום פנו אלינו וקבלו הצעה. סביר להניח כי ההצעה שתקבלו גם תהיה זולה יותר וגם תעניק לכם את כל הכיסויים הרלוונטיים עבורכם.

לקבלת הצעה מלאו פרטיכם

Algohex Facebook Icon
לוגו של וואטסאפ לנציג בוואטסאפ
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן