ביטוח סייבר

לרובנו אין יכולת להבחין בין דואר אלקטרוני מתחזה לבין דואר אלקטרוני שנשלח מגורם מוסמך, ויש מי שמנסה לנצל זאת כדי לפגוע בכם. כ-90% מהתקיפות המוצלחות בעולם הסייבר מתחילות בהודעת דיוג (פישינג). המתקפות האלו עלולות לגרום נזק רב.

דמיינו לרגע כי אתם נמצאים תחת מתקפה של האקר הפורץ למאגרי המידע שלכם ומעתיק מידע רגיש כגון, כרטיסי אשראי, פרטיים אישיים וחסויים של לקוחותיכם ועובדיכם .

בנוסף, מה תעשו כאשר תגלו שאתר האינטרנט שלכם קרס כתוצאה מהפריצה ואינכם מסוגלים לקבל פניות של לקוחות, הזמנות של מוצרים או לחייב כרטיסי אשראי ומה תעשו כאשר הטלפונים יתחילו לצלצל מלקוחותיכם שנפגעו כאשר פרטיהם הרגישים נלקחו מכם ולקוחותיהם נפגעו.

מתקפה זו נקראת מתקפת סייבר (Cyber).

התקפת סייבר טומנת בחובה הרס אדיר למוניטין החברה, הפסדים כספיים נרחבים, חשיפה משפטית לתביעות ופגיעה במערכות המידע של העסק.

דוגמא למתקפות סייבר מפורסמות:

  • הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הודיע על פריצת סייבר לאתר שלו. כתוצאה מהפריצה, פרטים של כ-20,000 מלקוחות הבנק נחשפו (07/2015)
  • אתר EBAY נפרץ וההאקרים הצליחו לגנוב פרטים של 233 מיליון משתמשים (03.2015)
  • אתר הבגידות המפורסם אשלי מדיסון (Ashley Madison) נפרץ – ההאקרים פרסמו נתונים של כ-37 מיליון משתמשים באתר (07/2015)
  • האקרים פרצו למחשבים של סוכנות פדראלית בארצות הברית והצליחו להשיג מידע על 4 מיליון עובדים בשירות הממשל (04.15)
  • מתקפות סייבר שונות של ארגון אנונימוס על מטרות בארצות הברית ובישראל (כגון וול סטריט, אתרי ממשלה ועוד)

ע"פ ה-FBI במהלך שנת 2018 דווח על הפסד של כ-18 מיליארד דולאר לציבור האמריקני כתוצאה מהתחזות במיילים

לצד חברות גדולות וידועות, ההאקרים אינם פוסחים גם על חברות קטנות ובינוניות ואולי אף מתעניינים בהן יותר, בגלל הסבירות שלאותן חברות אין את המשאבים ואת אמצעי ההגנה כנגד מתקפות סייבר על המערכות שלהם ולעיתים אינן דואגות לבטח את עצמן בביטוח סייבר.

ממחקרים בעולם עולה כי ישנו שיעור גבוה של עסקים קטנים ובינוניים שחווים מתקפת סייבר ואינם חוזרים לפעילות תקינה כלל, עד כדי סגירת העסק.

רק ל-13% מהחברות במשק הישראלי יש ביטוח סייבר – כך עולה מסקר שערך באחרונה מערך הסייבר הלאומי כחלק מגיבוש המלצות מדיניות בתחום ביטוח סייבר. שוק ביטוח הסייבר צמח פי שישה בחמש השנים האחרונות וממשיך לצמוח בקצב גידול דומה. ביטוח סייבר הוא כלי חיוני בשיפור ההגנה ויכולת ההתאוששות של העסק שלך ושל המשק מפני תקיפות סייבר.

מהו ביטוח סיכוני סייבר?

ביטוח סיכוני סייבר הינו מוצר שקיים בשוק ונועד להגן בפני מגוון החשיפות הנובעות מפריצה אפשרית למאגרי המידע של העסק המבוטח.

מה כולל ביטוח סייבר?

ביטוח הסייבר נחלק לשלושה חלקים:

  1. כיסוי נזקי העסק עצמו – אובדן הכנסות כתוצאה ממניעת גישה למערכות המחשב ומניעת שירות, פגיעה במוניטין, נזקי וירוסים ונזקים למערכות המחשב עצמן ותשלום כופר במקרי סחיטה.
  2. כיסוי נזקי צד שלישי (כגון ספקים, לקוחות וכו') – נזק פיננסי טהור כתוצאה מאירועי סייבר שגרם לדליפת מידע של צדדים שלישיים, פגיעות אישיות בצדדים שלישיים (השמצה, הוצאת דיבה, פגיעה במוניטין, הפרת זכויות יוצרים) והחדרת וירוסים למחשבי צד ג'.
  3. שירותי ניהול אירוע – באירועי סייבר נדרשת תגובה מהירה של אנשי מקצוע על מנת לבצע שמאות טכנולוגית (Forensics), לאתר את החדירה ולתקן אותה (כמו אובדן הכנסה כתוצאה מנפילת מערכות המחשב, סחיטה, ניהול משברים והוצאות בהעסקת חברות יחסי ציבור וכדומה).

פוליסות הביטוח הסטנדרטיות הקיימות כיום (ביטוח עסק, אחריות מקצועית, צד שלישי וכו') אינן מכסות אתכם בפני מתקפות סייבר וביום תביעה הנכם חשופים ללא מענה ביטוחי.

היתרונות ברכישת ביטוח סיכוני סייבר:

הכיסוי רחב יותר משנדמה לכם. ניתן לרכוש כיסוי בגין נזקים שיגרמו למבוטח (צד א) ולצדדים שלישיים כתוצאה משימוש במידע בגין פגיעה במוניטין, הוצאות טיפול במשבר, נזקים פיננסיים וכו

ניהול סיכונים וטיפול במשברים– בעבודה משותפת עם המבטחים ניתן לצמצם חשיפות ולהעביר חלק ניכר מהסיכון אל המבטחים תמורת פרמיה.

עקב העובדה שכמעט כל חברה המחזיקה במידע על צד ג' נמצאת בסיכון להתקפת סייבר, הצורך בביטוח סייבר נמצא בצמיחה מתמדת. העדר הביטחון בהגנה הרמטית על העסק, על אף מאמצים טכנולוגים נרחבים של מיטב המוחות, יצר מציאות שבה לא רחוק היום שכיסוי זה יהיה שגור בארגונים ממש כמו ביטוח מפני שריפות וביטוח צד ג'.

מה שבעבר היה ביטוח יקר ומורכב ומתאים בעיקר לחברות הענק, כעת מתאים לצרכיו של כל עסק וצריך להיות חלק בלתי נפרד ממערך הביטוח של הארגון. פעולה כזאת מבטיחה את השקט הנפשי ומגדילה לאין ערוך את הגנת הסייבר על העסק. מומלץ מאוד לקבל הצעה כבר היום לעסק שלך.

לסיכום, כמו שכל עסק מבטח את עצמו כנגד סיכוני אש, פריצה העלולים לגרום לנזק כספי והפסקת הפעילות העסקית, כך בעידן הדיגיטלי של היום על כל עסק לנהל את הסיכונים בתחום המחשוב ולהבין שביטוח סייבר הינו ביטוח הכרחי ונחוץ בסביבת העסקים של ימינו.

 

ביטוח סייבר בטולי אביטל סוכנות לביטוח-

טולי אביטל סוכנות לביטוח שואפת להיות חוד החנית של הידע המקצועי וההתפתחות הטכנולוגית בכל תחומי הביטוח ובמיוחד בתחומי העסקים. כלקוח של הסוכנות תהנה משירות אישי ותקבל את ההצעות המשתלמות והמתאימות ביותר לצרכיך.

 

לקבלת הצעה מלאו פרטיכם

Algohex Facebook Icon
לוגו של וואטסאפ לנציג בוואטסאפ
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן