מאמר - טיפים לשנה החדשה

תחילת השנה הוא זמן טוב לעשות סדר גם בביטוחים הפרטיים. אנו ממליצים לנצל את התקופה הזו  כדי לבדוק שסכומי הביטוח תואמים את הצרכים שלכם ולוודא שאין לכם כפל ביטוחים עליהם אתם משלמים פרמיה מיותרת. לרבים למשל יש ביטוחי בריאות חופפים דרך גופים שונים, יש אנשים שרוכשים ביטוח תאונות אישיות והם מכוסים על אותו הכיסוי דרך ביטוח חיים. כפל ביטוח שכיח נוסף שמומלץ לבדוק הוא ביטוח אובדן כושר עבודה. זאת מכיוון, שביטוח אובדן כושר עבודה יכול להיות אך ורק עד גובה השכר שלכם, לכן, גם אם יש לכם ביטוח כפול, לא תקבלו מעבר לשכר וצריך לוודא שאינכם משלמים סתם על ביטוח שלא תקבלו.

 

בדיקת תיק ביטוח הוא הדבר הטוב ביותר בשבילכם.

בואו נודה על האמת, ביטוח הוא לא רק נושא מורכב מאד, הוא גם נושא רגיש. ביטוח מכיל את כל אותם נושאים שרובנו לא רוצים להתעסק איתם או לחשוב עליהם – מוות, מחלות, אובדן כושר עבודה ועוד. מי רוצה לחשוב על זה? אולם, מצד שני, ביטוח הוא כלי פיננסי מעולה להבטחת העתיד של כל אחד ואחד במקרים קשים כאלו ואחרים.

בעיות ה"ביטוח כפול" ו"ביטוח יתר" ולמה אתם משלמים בגללן יותר מידי כסף כל חודש.

בדיקה מעמיקה ורצינית של מרבית תושבי ישראל המבוטחים תגלה אמת כואבת ויקרה – מרביתם משלמים עבור ביטוחים כפולים, ומדובר בהרבה מאד כסף. במרבית המקרים, תשלום כפול עבור אותו סוג ביטוח אינו גורם לפיצוי כפול אלא רק לתשלום כפול (פרט למקרים של מה שמכונה "פוליסות פיצוי"). בדיקה יסודית של תיק הביטוח נועדה על מנת לגלות את אותן כפילויות ולחסוך כסף רב במשך שנים.

השתנו הנסיבות ולא השתנה הביטוח? אתם לרוב משלמים יותר מידי עבור הביטוח שלכם

מבוטחים רבים משלמים עבור כיסוי אשר אינו תואם יותר את מצבם הנוכחי ומפסידים כסף רב אשר יכול היה להיחסך בבדיקת תיק הביטוח והתאמתו למצב העכשווי.

עישנתם בעבר ואתם לא מעשנים יותר כבר שלוש שנים? כנראה שאתם משלמים יותר מידי על הביטוח שלכם. החלפתם מקום עבודה ולא עדכנתם את סוכן הביטוח שלכם על השינוי? יש מצב שאתם משלמים יותר מידי ביטוח. החלפתם סטטוס משכיר לעצמאי? בידקו האם אתם משלמים רק מה שצריך. ישנם מצבים בהם חל שינוי מהותי אצל המבוטח ,נסיבות חיים שהשתנו, שינוי מקצועי או מצב בריאותי. בעת רכישת הפוליסה, הכיסוי והעלות נקבעו על פי מצבו של המבוטח באותה תקופה, אולם מה קורה אם דברים השתנו? הפוליסה אינה מתעדכנת אוטומטית…וגם לא התעריף.

החיים דינמיים ומלאי שינויים. דברים שהיו נכונים לנו בעבר לא נכונים לנו כיום, דברים שיכולנו לעשות פעם,  אנחנו כבר לא נוכל לעשות בעתיד. אבל האם הביטוח שלכם מכסה אתכם בכל הסיטואציות? תיק ביטוחי צריך להבטיח את כל, או מרבית, הצרכים של המבוטח בתקופות החיים השונות שלנו. מבוטחים רבים ממהרים לרכוש פוליסות אשר אינן מכסות את כל התרחישים העתידיים או אלו הנוכחיים ומוצאים את עצמם עם כיסוי חלקי ומול שוקת שבורה ברגע האמת. לאור כך-  יש לערוך בדיקה רצינית של תיק הביטוח ולגלות באמת באמצעות אנשי מקצוע מהי התמורה המובטחת לכם ברגע האמת זאת ע"י בדיקה יסודית ומעמיקה של תיק הביטוח שלכם

על מנת להימנע ממצבים כאלו, משרדנו מציע לכם בדיקת תיק ביטוח בחינם. מדובר בבדיקה מקיפה מסוגה אשר יבצעו ניתוח מעמיק ויסודי למול המצב הנוכחי שלכם, ייתנו לכם המלצות למול הצרכים העכשוויים והעתידיים שלכם וילווה אתכם בדרך לכיסוי ביטוחי מקיף ומושלם.

קרנות הפנסיה

הדבר הנכון לעשות בכל שנה הוא לבדוק איפה אתם נמצאים מבחינה פנסיונית ולנסות לחשוב לאן אתם רוצים להגיע. חשוב לעשות התאמה בין מה שאתם מרוויחים ובין החיסכון הפנסיוני. זה נכון גם לגבי השכר וגם לגבי כמות ההפקדה, שאלו את עצמכם האם אתם במצב האופטימלי, האם יש הלימה בין מה שאתם מרוויחים לבין מה שאתם מפרישים לפנסיה.

כמו כן, לקראת השנה החדשה כדאי לבדוק אם המצב המשפחתי שלכם מעודכן בקרן הפנסיה. כך, אם אתם רווקים, בדקו מתי דיווחתם בפעם האחרונה לקרן הפנסיה על מצבכם המשפחתי. אם עברו יותר משנתיים ולא תדווחו מחדש על כך שאתם רווקים, יגבו מכם כספים על ביטוח חיים שאתם לא צריכים.

באופן דומה, אם אתם עומדים להתחתן או להביא ילדים לעולם, בידקו שהכיסוי הביטוחי שלכם מספק הגנה מספקת. לדוגמא, לזוג נשוי ללא ילדים-  מספיק ביטוח שארים סטנדרטי, מכיוון שגם אם בן זוג הולך לעולמו, בן הזוג השני לא נשאר חסר יכולת כלכלית. אבל, אם לעומת זאת מתכננים להרחיב את המשפחה , אז הצורך בכיסוי ביטוחי גבוה הוא משמעותי  בכדי לדאוג לרווחת הילדים.

מומלץ לברר על פתרונות לטווח קצר ובינוני – קרנות השתלמות, קופת גמל להשקעה וכדומה, ועל מגוון האפשרויות לעיבוי המקורות הפיננסיים לגיל הפרישה.

 

ביטוחי רכב ודירה

צריך לבדוק כאשר אתם רוכשים פוליסת ביטוח מי הנהגים שיהיו רשומים בפוליסה. הידעתם כי עשויה להגיע לכם הנחה אם יש נהג נקוב ברכב? (שמות הנהגים מופיעים על הפוליסה) אך רק במידה ומדובר בנהג בעל וותק בנהיגה ללא היסטוריה של תאונות.

בנוסף, חיישנים חכמים לרכב ומערכות התרעה מוזילים את עלות הביטוח.

כיום, ניתן להוסיף לרכב חיישנים שונים המקטינים את הסיכוי שהרכב יהיה מעורב בתאונה.

לדוגמה: ניתן להתקין, חיישנים המזהים תנועה של הולכי רגל לפני ואחרי הרכב, מערכות המתריעות על סטייה לא מכוונת מהנתיב ואפילו מערכת המזהה רכבים דו גלגליים לצדכם. מערכות אלו יתנו לכם שקט ובטחון לנסיעה.

בביטוח דירה, רצוי לבדוק האם עדכנתם את הסוכנות ברכישות חדשות לדירה, במידה ושיפצתם אולי רצוי להגדיל את שווי צמודי המבנה של הדירה. האם ב 3 שנים האחרונות בוצע דו"ח סקר תכולה בדירה ?לסיכום, סוף שנה ותחילת השנה החדשה הם נקודת הזמן הנכונה למפות נכון ובמדויק את הביטוחים והנכסים הפיננסיים כדי לזהות פערים אם יש בטווח הקצר, וכדי לתכנן לטווח הארוך באופן המיטבי את המשך רמת החיים לה הורגלתם.

אנו בטולי אביטל סוכנות לביטוח נשמח לעמוד לשירותכם.

לקבלת הצעה מלאו פרטיכם

Algohex Facebook Icon
לוגו של וואטסאפ לנציג בוואטסאפ
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן