מדריך: מה עושים במקרה של תאונה

לפי הסטטיסטיקה המצערת, פעם בכמה שנים רוב הנהגים מעורבים בתאונה.

ערכנו מספר טיפים שיעזרו לכם להתכונן ולהתמודד עם הרגע המבלבל והמלחיץ הזה. 

דברים שצריכים להיות ברכב

  • מסמכים: מומלץ להשאיר ברכב רישיון נהיגה, תעודת ביטוח חובה ופרטי פוליסת ביטוח הרכוש של הרכב.
  • מצלמה: חד-פעמית או מצלמת הסלולר, חשוב שתוכלו להנציח את זירת התאונה.
  • החזיקו גם כלי כתיבה.

מדריך – מה לעשות במקרה של תאונה

  1. בדקו אם יש נפגעים ברכב שלכם, בקרב הולכי הרגל, או בקרב נוסעי הרכב האחר. אם יש כאלה, מהרו להזעיק את מד"א ואת המשטרה, ובכל מקרה זכרו ללבוש את האפוד הזוהר ולהציב משולש אזהרה מאחורי הרכב. 
  2. דאגו לכך שכל מי שנפגע יועבר לבדיקה רפואית מהר ככל האפשר. זכרו – ככל שתדחו את הפנייה לחדר המיון או לרופא, תקלו על חברת הביטוח לטעון שאין קשר בין התאונה לבין הפגיעה.
  3. אם יש נפגעים, אל תזיזו את רכבכם ממקום התאונה, גם אם הוא חוסם את הכביש. הזזת הרכב היא עבירה פלילית, אלא אם היא נדרשה לצורך הגשת טיפול ראשוני לנפגעים. אם אתם יכולים לסייע לנפגעים זו חובתכם. מרגע שהגיע למקום צוות מד"א והמשטרה – השאירו את הטיפול בידיהם.
  4. בכל מקרה של טיפול רפואי והזמנת המשטרה, דאגו לקבל מסמכים שבהם מופיע תאריך ושעת הדו"ח ו/או הבדיקה. כדאי שתעברו גם על הרשום במסמכים כדי לוודא שאין בהם טעויות, לפחות בכל הקשור למידע שאתם מסרתם.
  5. אם מדובר בנזק לרכוש בלבד, השתדלו לתעד את מצב כלי הרכב לאחר התאונה, ואם הם מפריעים לתנועה הזיזו אותם מהדרך והמשיכו את ההתדיינות לצד הדרך.
  6. החוק מחייב אתכם למסור לנהג השני את פרטי הזיהוי שלכם ושל רכבכם וכן את מספרי פוליסות הביטוח. אל תחתמו על שום מסמך או נייר שיבקש מכם הצד השני המעורב, שבו אתם מודים באשמתכם, אפילו אם אתם חשים אשמים בתאונה. יחד עם זאת, במידה והתאונה לא באשמתכם רצוי שתנסו להקליט או להחתים את הנהג השני על כך שהוא מודה (זה לא תמיד יהיה קביל אך זה יכול לעזור משמעותית בהמשך התביעה) במידה ולא תיקחו את הפרטים של נהג הרכב ומספר הרישוי, חברת הביטוח לא תוכל לטפל במקרה התביעה מולו.
  7. אם יש לכם מצלמה, צלמו את זירת האירוע מכל זווית אפשרית. אם אתם יכולים, קחו גם שמות של עדים לתאונה שיוכלו לסייע לכם בעתיד לאמת את גרסתכם.
  8. הודיעו לנו, לסוכנות הביטוח מהר ככל הניתן על מנת שנוכל להנחות אתכם כיצד לנהוג בהמשך.
  9. בכדי שצוות התביעות יוכל לטפל בתביעה יש להעביר אלינו את המסמכים הבאים:
  • צילום רישיון נהיגה תקף
  • צילום תעודת זהות
  • צילום תעודת חובה תקפה
  • צילום רישיון רכב תקף
  • אישור משטרה במקרה של תאונה בה הייתה מעורבות משטרתית
  • אישור משטרה במקרה של גניבת רכב

 

תיקון הרכב לאחר התאונה

אנו ממליצים לתקן את הרכב במוסך הסדר.

כך תוכלו לקבל רכב חלופי ולקבל השתתפות עצמית מוקטנת (הפרש של 1,000 ₪ לרוב). מוסכי הסדר רבים הם גם מוסכים מורשים. אם בכל זאת ברצונכם לתקן במוסך שאתם מכירים וסומכים עליו, יש לעדכן אותנו. במקרים כאלו תצטרכו לשלם לו ולחכות להחזר מחברת הביטוח.

 

איך לבחור שמאי

חברת הביטוח חייבת להציג לכם רשימה של "שמאי חוץ" שאיתם היא עובדת. אתם לא חייבים להסתפק בהם ותוכלו להזמין שמאי פרטי מטעמכם כדי שיעריך את הנזק. במקרה כזה תצטרכו לשלם את שכר טרחתו מכיסכם. אם חברת הביטוח לא תחלוק על הערכתו היא תחזיר לכם את שכר הטרחה. במקרה של חילוקי דעות תוכלו לפנות לשמאי מכריע .

  • כאשר התאונה נגרמה בגלל רכב אחר, תוכלו להגיש תביעת צד ג' נגד הפוגע וחברת הביטוח שלו. במקרה כזה, תוכלו לבחור מראש בשמאי שלכם ובמוסך שלכם ולהגיש את התביעה נגד הנהג הפוגע וחברת הביטוח שלו. בכל מקרה דאגו לכסות כל תיקון והוצאה בקבלות, כולל פינוי של עצמכם ממקום התאונה: מונית, גרירה, שכירת רכב והוצאות נסיעה אחרות שנגרמו לכם בזמן התיקון.
  • בתביעות צד ג,' בדרך כלל תיתקלו במצב שבו חברת הביטוח של הפוגע תטען לרשלנות תורמת שלכם בתאונה. באופן אבסורד, גם אם רכבכם חנה כחוק ונפגע על ידי רכב חולף, תטען חברת הביטוח לרשלנות תורמת. במקרים כאלה אנו נכנסים לפעולה ודואגים לטפל בכם בצורה מקצועית שלא תפגע בכם. בכל מקרה חברת הביטוח מחויבת לשלם את הסכום שאינו שנוי במחלוקת.

 

זהירות מחברות ליסינג והשכרה

אם לרוע מזלכם עליכם לתבוע נזק שנגרם לכם על ידי רכב השכרה או ליסינג – צפו לקשיים.

חברות אלו אינן מבטחות את רכביהן בחברות ביטוח ונושאות בעצמן בנזק, לכן הן יעשו הכל כדי לשלם כמה שפחות. במקרה כזה, מומלץ להזמין שמאי שלכם ולתקן את הרכב במוסך שלכם – אלא אם חברת הליסינג-השכרה תציע לכם לתקן את הרכב במוסכיה שלה. בכל מקרה המלצתנו היא לבדוק את הנזק על ידי שמאי פרטי (שיעלה לכם כסף). למרות שבתי המשפט קבעו כבר שחברות המבטחות את עצמן הן בגדר חברות ביטוח וחלים עליהן כל הכללים והחוקים החלים על חברת הביטוח, הדבר לא נאכף והטיפול בתביעות מול חברות ליסינג בדרך כלל הרבה יותר מסורבל ונמשך תקופה ארוכה יותר מחברות הביטוח, המחויבות לחודש ימים לסגור את התביעה מרגע שהתקבלו כל המסמכים.


מתי לקחת עורך דין

כאשר מדובר בתאונה עם נפגעים מומלץ לשכור עורך דין. שכר הטרחה שלהם במקרה כזה קבוע בחוק, והם ידעו טוב יותר מכם לייצג את האינטרס שלכם מול חברת הביטוח. אם יצרתם קשר עם עו"ד, מומלץ לכם לסרב לשוחח או להשיב לשאלות חוקרים שחברת הביטוח עשויה לשלוח אליכם, כדי לברר את אמיתות התביעה. הפנו את החוקרים לעו"ד שלכם ונהגו לפי עצתו. זכרו שמטרת החוקרים היא להקטין את הנזק ולמצוא סתירות בעדות שלכם. הם מנוסים מאוד ויעשו הכל כדי להכשיל אתכם בלשונכם.

משרדנו עובד עם מספר עורכי דין בתחום.


האם להיבדק בפוליגרף

אינכם חייבים להיענות לדרישת חברת הביטוח להיבדק בגלאי שקר. זאת, גם אם החברה תבטיח לכם שזה יזרז את הטיפול בתיק, או שסירובכם ישמש נגדכם בבית המשפט.

לקבלת הצעה מלאו פרטיכם

Algohex Facebook Icon
לוגו של וואטסאפ לנציג בוואטסאפ
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן