מה כלול ומה אינו כלול בפוליסת ביטוח מבנה דירה?

ביטוח מבנה מכסה נגד נזקים הנגרמים למבנה ולצמודי המבנה (קירות, רצפה, תקרה, גג, דלתות, חלונות, מרפסות, מחסן, צנרת, מתקני הסקה, מערכות סולאריות, מתקני טלפון וחשמל, ועוד). הביטוח מכסה מפני מגוון סיכונים, ויכסה את עלויות התיקון או עלות החלפתו של הרכוש הניזוק.

ביטוח מבנה בסיסי מכסה כנגד נזקים שכיחים, כגון: נזקי אש (כולל דליקה שמקורה מחוץ לנכס), פיצוץ, פריצה וגניבה, וגם כנגד נזקים שכיחים פחות, כמו נפילת כלי טיס, נפילת חפצים מתוך כלי טיס, פגיעת ברק (כולל גם פגיעת ברק בעץ שקרס כתוצאה מכך על הבניין), רעד (בום) על קולי הנגרם על ידי כלי טיס, וגם התנגשות של כלי רכב במבנה.

ביטוח מבנה מכסה על נזקים לתשתיות הבית השונות. פוליסת ביטוח מבנה תכסה על נזקים בצנרת המים, החשמל, מתקני טלפון ומערכת ההסקה וכן על נזקים בתקרה, ברצפה, בקירות ובגג. בנוסף, ביטוח מבנה נועד לכסות גם מפני פגיעות קשות בנכס שנגרמו כתוצאה משריפה, התלקחות אש או פריצה.

 

תוספות והרחבות

ביטוח מבנה הבסיסי אינו כולל מספר סיכונים אחרים. לרוב מדובר בסיכונים בדרגת שכיחות נמוכה יחסית, אך כאלו היכולים להסב נזקים כבדים. מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח מבנה רק על פי הצרכים הביטוחיים.

ניתן להרחיב בפוליסה בפרמיה נוספת הינו רעידות אדמה. כידוע, מדינת ישראל שוכנת על השבר הסורי-אפריקני, אזור רגיש מאוד מבחינת פעילות סייסמית, אשר ידע כבר מספר רעידות אדמה קטלניות בהיסטוריה. כל המומחים בתחום מתריעים שוב ושוב מפני רעידת אדמה חמורה הצפויה להתרחש באזור בעתיד הלא רחוק, ויש להיערך לכך בהתאם.

להבדיל מנזקי מלחמה, מדינת ישראל אינה מחויבת לפצות את אזרחיה על נזקי רעידת אדמה. אומנם, הסבירות לרעידת אדמה קטלנית נמוכים, אבל הנזקים הפוטנציאליים שלה יכולים להיות עצומים. כאן נכנס לתמונה ביטוח מפני רעידות אדמה, אשר מגיע כהרחבה לביטוח המבנה הסטנדרטי.

הרחבה נוספת שניתן לערוך הינה ביטוח ערך הקרקע. אם חוששים מאובדן ערך, ניתן לבטח את הקרקע עצמה. מגרש עשוי לאבד מערכו מסיבות רבות כגון תזוזות גאולוגיות, דליפת חומרים מסוכנים ונזקי טבע אחרים.

סיכונים נוספים שלא מכוסים בפוליסה הבסיסית, הם נזקי צנרת. גם את סיכון זה מומלץ ורצוי לרכוש, בתוספת תשלום פרמיה נוספת בדרך כלל.

נציין כי ישנם כיסויים שהפוליסה לא מכסה כגון נזקים לצמחייה, נזק שנגרם לדשא, לעצים או לשיחים בגינת הבית או לכל רכוש אחר שצמוד למבנה.

כמו כן הפוליסה אינה מכסה נזקי מלחמה. בשני העשורים האחרונים ידע העורף הישראלי שתי פגיעות חמורות, האחת במלחמת המפרץ הראשונה בשנת 1991 והשנייה במלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006. בנוסף לאבידות בנפש, נגרמו נזקים כבדים לרכוש, למבנים ולדירות מגורים. במקרים כאלה, מדינת ישראל מפצה את התושבים שנפגעו על פי חוק מס רכוש.

 

ביטוח מבנה בטולי אביטל סוכנות לביטוח-

טולי אביטל סוכנות לביטוח מבינה שלרוב הדירה בבעלותך היא העסקה הכלכלית הגדולה ביותר שתעשה. לכן, הסוכנות תפעל לבטח את דירתך במקצועיות ובאחריות תוך שימת לב לכל הפרטים.
 כלקוח של הסוכנות תהנה משירות אישי ותקבל את ההצעות המשתלמות והמתאימות ביותר לצרכיך.

לקבלת הצעה מלאו פרטיכם

Algohex Facebook Icon
לוגו של וואטסאפ לנציג בוואטסאפ
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן